با ۴۳ تا از بهترین طراحان برندهای معروف دنیا آشنا شوید

با 43 تا از بهترین طراحان برندهای معروف دنیا آشنا شوید

این روزها خانم‌ها مدرن از استایل‌های معاصر لذت می‌برند و در عین حال برندهای همیشه به روز سال گذشته را نیز تحسین می‌کنند. هنگامی که صحبت از دیزاین‌های برندهای برتر می‌شود، لازم نیست تا حتی کمی مدل‌های آنها را تغییر دهیم یا به روز کنیم، حتی اگر بیشتر از ۱۰۰ سال پیش بنا شده باشند. قسمت زیبای برندهای لاکچری امروزی این است که می‌توان از میان آنها برای هر استایلی لباس پیدا کرد. برندهایی مانند شنل و ویکتوریا بکام مدل‌های کلاسیک طراحی می‌کنند، این در حالی است که برندهای دیزاینری مانند آف وایت و وتمنت مد و فشن شهری و امروزی را تحسین می‌کنند. برخی از این برندهای دیزاینر کلاسیک مانند هرمس و لویی ویتون در سال‌ها ۱۸۰۰ به وجود آمدند اما خودشان را نسبت به ایده‌های امروزی تغییر دادند. دیگر برندها، مانند برند تازه بنا شده استلا مک کارتنی، طرفدار فلسفه‌های مدرن هستند که با از استفاده پوست و خزهای طبیعی حیوانات مخالفت می‌کنند. همچنین دنیای فشن و مد همیشه در حال گسترده شدن است: ابتدا برندهای لاکچری از کشورهای فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا و بعدها آمریکا  برخواستند، اکنون برندهای دیزاینر همانطور که با زیمرمن و آرتیست‌های رنگ همچون الکساندرا وانگ، ویرجیل آبلوح از برند آف وایت دیدیم، از استرالیا شروع می‌شوند. دنیای مد و فشن همچنین شروع به پرسیده این سوال کرده است که لاکچری چیست. ما می‌توانیم این کلمه را نه تنها به همراه محصولاتی که تولید می‌شوند، مانند قاب گوشی‌های آیفون، بلکه در کنار برندهایی مانند فیات، اچ اند ام و حتی آیکیا ببینیم. این برندهای دیزاینر برتر برای خانم‌ها برای اشخاص زیادی به روش‌های جدید در دسترس است، مانند لباس‌های آماده برای پوشیدن که ساختار برندهای لاکچری را در اواسط سال‌های دهه ۱۹۰۰ تغییر داد. در حالی که ایده‌های برندهای دیزاینر برتر دائماً در حال پیشرفت و تغییر است، خالی از لطف نیست که خانم‌ها این برندها را شناخته و برای تعطیلات آنها را در لیست آرزوهای خود قرار داده و برای سال بعد و همچنین سال‌های پیشرو نیم نگاهی به آنها داشته باشند، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

۱. الکساندرا مک کویین

مارک اکساندرا مک کویین در سال ۱۹۲۲ توسط لی الکساندرا مک کویین بنا شد که تجربه‌های خود را در منطقه ساویل رو لندن با اشکال انتزاعی، احساسات و انرژی بکر ترکیب کرده بود. در سال‌ها ابتدایی، این برند لباس با تاکتیک‌های شوکه کننده و جنجال برانگیز خود شناخته می‌شد. از جمله این دیزاین‌های شوکه کننده شلوار بامستر بود که به سختی می‌توان گفت که روی باسن را می‌پوشاند. امروزه، یکی از برندهای دیزاینر برتر زنانه، الکساندرا مک کویین است که با استایل‌های خیابانی و دیزاین‌های گرافیکی و همینطور خط تولید ارزان قیمتی که در سال ۲۰۰۶ را اندازی شد، شناخته می‌شود.

برند الکساندرا مک کویین

۲. الکساندرا وانگ

اکساندرا وانگ مارک لباس با نام خود را در سال ۲۰۰۵ به وجود آورد که روی کلکسیون لباس‌های بافتنی تمرکز داشت و اولین خط دیزاین لباس زنانه خود را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد که در کت واک به نمایش گذاشته شد. تا سال ۲۰۰۸، اکساندرا وانگ جوایز متعددی دریافت کرد که شامل ووگ فشن فاند می‌شد و به او کمک کرد تا برند خود را گسترش دهد. امروزه، این برند دیزاینر از تفریحات شبانه شهر نیویورک و فرهنگ کوچه و خیابان الهام می‌گیرد و تمرکز خودش را روی لباس‌های ورزشی آمریکایی و لباس‌های دوخته شده با پارچه‌های مدرن، مانند چرم و جین، گذاشته است. رنگ‌های کمرنگ در کنار طرح و سایه‌ها نیز باعث شکوفایی این برند شده است.

برند الکساندرا وانگ

۳. بالنسیاگا

در سال ۱۹۱۷، کریستوبال بالنسیاگا اولین مغازه خود را در شهر سن سباستین اسپانیا باز کرد و خانواده‌های سلطنتی و اشراف زاده طراحی‌های او را می‌پوشیدند. وقتی جنگ داخلی اسپانیا در سال‌های دهه ۱۹۳۰ آغاز شد، بالنسیاگا فرار کرد و مغازه‌ای در پاریس افتتاح کرد که مورد تحسین همگان قرار گرفت. بعد از جنگ جهانی دوم بود که بالنسیاگا توانست برند دیزاینر خود را گسترش دهد. این خانه مد لاکچری برای طراحی لباس خطوط صاف و مرتب را به کار می‌گیرد و روی پارچه‌های سنگین، الگوهای گلدوزی پیچیده و پارچه‌های جسورانه تمرکز می‌کند. امروزه، این برند متعلق به شرکت چند ملیتی فرانسوی به نام کرینگ است و تمرکز آن بر استایل‌های گشاد و الهام گرفته از گذشته و همچنین دیزاین‌های خیابانی برای خانم‌ها است.

برند بالنسیاگا

۴. بالمین

پیر الکساندر کلودیوس بالمین خانه مد و فشن فرانسوی خود را در سال ۱۹۴۵ افتتاح کرد و تمرکز خود را روی ترندهای دنیای مد و فشن بعد از جنگ گذاشت که شامل دامن‌های مدل زنگوله‌ای با کمرهای کوچک بود. بالمین در سال‌های ابتدایی کار خود، تمرکزش را روی تبلیغات جهانی کلکسیون خود گذاشت و دیزاینر محبوب سلبریتی‌هایی همچون کاترین هپبورن و مارلنه دیتریش شد. امروزه، بالمین که به عنوان یکی از برندهای دیزاینر برتر شناخته می‌شود، سنت کمرهای باریک دامن را زنده نگهداشته اما روی دیزاین‌های فاخر مانند مدالیون طلا، طراحی دوباره لوگو و منگوله نیز تمرکز کرده است.

برند بالمین

۵. باس

هوگو باس برند دیزاینر خود را در سال ۱۹۲۴ تاسیس کرد و در اصل لباس‌های با اهداف معمولی را در آلمان طراحی می‌کرد. در طول جنگ جهانی دوم، این برند یونیفرم ارتش آلمان را طراحی کرد. وقتی که جنگ تمام شد و هوگو باس در گذشت، پسر خوانده‌اش مالکیت شرکت او را در دست گرفت و قبل از اینکه روی طراحی کت و شلوارهای مردانه متمرکز شود، لباس‌های کار تولید می‌کرد. امروزه، این برند یکی از برندهای دیزاینر برتر برای خانم‌های شاغل است، این خانه مد به تمرکز خود روی دیزاین‌های ساده و کلاسیک از طریق لباس‌های تجاری و ورزشی ادامه داده است.

برند باس

۶. بوتگا ونتا

بوتگا ونتا، در ایتالیایی «فروشگاه ونیزی» نامگذاری شد و در سال ۱۹۶۶ در ویچنزا ایتالیا تاسیس شد. این خانه مد و فشن لباس‌های چرمی طراحی کرده و چیزی به نام اینتریکیاتو را ابداع کرده که نوعی دیزاین موج‌دار روی چرم است و هنوز بعد ار گذشت ۵۰ سال از آن استفاده می‌شود. این برند ایتالیایی ترجیح می‌دهد به جای استفاده از لوگوی خود روی کفش‌های متداول، کیف‌های دستی و محصولات آماده برای پوشیدن، بیشتر روی طراحی محصولات تمرکز کند. بوتگا ونتا یکی از برندهای دیزاینر پرطرفدار برای خانم‌ها است، مخصوصاً هنگامی که نوبت به خریدن اکسسوری‌های خاص می‌رسد.

برند بوتگا ونتا

۷. بربری

توماس بربری قبل از روی آوردن به طراحی لباس بیرونی، شاگرد پارچه فروشی بود و در سال ۱۸۵۶ مغازه‌ای در باسینگستوک، همپشایر، انگلیس افتتاح کرد. پارچه ضد آب گاباردین در سال ۱۸۷۹ معرفی شد که به توسعه نام تجاری برای این برند تولید کننده ترنچ کت کمک کرد. بربری که یکی از برندهای دیزاینر برتر است، تمرکز خود را به طور خاص روی استایل‌های انگلیسی گذاشته است که می‌توانید آن را در الگوی کلاسیک برند بربری ببینید که همه چیز را از روسری تا کیف و کفش در برگرفته است. مدیر خلاق این برند یعنی ریکاردو تیسکی اخیراً چیزهای جدید به محصولات آن از جمله لوگو جدید و مونوگرام توماس بربری اضافه کرده است.

برند بربری

۸. کلوین کلین

کلوین ریچارد کلین آمریکایی در سال ۱۹۶۸ در محله یورک هتل شهر نیویورک یک مغازه کت فروشی باز کرد. در اواسط سال‌های دهه ۱۹۷۰ شلوارهای جین طراحی شده او با نام خودش روی جیب پشت ترندی پرطرفدار به وجود آورد و در سال‌های دهه ۱۹۸۰، این برند دیزاینر به تغییر دادن دنیای لباس زیر آقایان کمک کرد. امروزه، این برند همچنان با لباس زیرهای مردانه خود شناخته می‌شود اما لباس‌های کاری غیررسمی او با حداقل زیبایی نیز مورد توجه قرار گرفته است. کلوین کلین همچنین اخیراً تمرکز خود را روی عطر، جواهرات، وسایل خانه و چیزهای بیشتری گذاشته است.

برند کلوین کلین

۹. سلین

سلین ویپیانا و ریچارد، شوهرش، برند خود را در سال ۱۹۴۵ در پارس با تمرکز بر درست کردن کفش‌های بچگانه تاسیس کردند. در سال ۱۹۶۰، این برند دیزاینر تمرکز خود را از کفش‌های بچگانه به تولید لباس آماده به پوشیدن ورزشی و وسایل چرمی که شامل کیف، دمپایی و دستکش می‌شد، تغییر داد، همچنین در سال ۱۹۶۴ ترنچ کت‌های این برند از محصولات محبوب آنها بود. شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس این کمپانی را در سال ۱۹۸۷ خرید. امروزه، سلین همچنان به تولید وسایل چرمی با مدیریت هدی سلیمان ادامه می‌دهد.

برند سلین

۱۰. شنل

گابریل «کوکو» شنل در سال ۱۹۰۹ در پاریس مغازه کلاه فروشی باز کرد و در سال ۱۹۱۳، با استفاده از پارچه کشباف شروع به دوختن لباس‌های ورزشی زنانه آماده برای پوشیدن کرد. در طول سال‌های دهه ۱۹۲۰، شنل به محبوبیت یافتن شکل ساده دیزاین «یقه صاف»، کت و شلوار شنل، عطر شماره ۵ و رنگ های مردانه، از جمله خاکستری و آبی تیره منجر شد. امروزه، شنل که یکی از متداول‌ترین برندهای دیزاینر زنانه است، هنوز با «پیراهن‌های مشکی کوتاه»، عطر شماره ۵ و لباس کلاسیک خود شناخته می‌شود.

برند شنل

۱۱. کلوئه

کلوئه در سال ۱۹۵۲ توسط گبی آگیون، پاریسی با نژاد مصری-یهودی، تاسیس شد که اصطلاح لباس آماده پوشیدن را نیز ابداع کرد. آگیون برخلاف وجود قانون‌های سفت و سخت دنیای مد و فشن سال ۱۹۵۰، ایده طراحی لباس‌های زنانه را با آگاهی از بدن آنها پذیرفت. امروزه، یکی از به روزترین برندهای دیزاینر برای خانم‌ها کلوئه است که لباس‌های خود را از دیزاین‌های سال ۱۹۷۰ الهام گرفته که بدون هیج زحمتی جالب، رمانتیک و با ظرافت به نظر می‌رسند.

برند کلوئه

۱۲. کریستیان دیور

کریستیان دیور در سال ۱۹۴۶ کمپانی به نام خود تاسیس کرد و در سال ۱۹۴۷، اولین کلکسیون لباس خود را به نمایش گذاشت که استقبال گسترده‌ای از آن انجام شد و آن را «نیو لوک» نامیدند. این کلکسیون فرم بدن زنان را پذیرفته بود و ظاهر دامن‌های بلند آن مقداری از تاثیر مردانه گرفته شده از جنگ جهانی دوم را در خود نگهداشته بود. اعتبار این کلکسیون به دلیل احیای صنعت مد و بازگرداندن اوت کوتور (عبارتی فرانسوی به معنای «دوزندگی بالا» یا «دوخت در سطح بالا» یا «فشن سطح بالا» است و به خلق و ایجاد پوشاک و لباس‌های انحصاری و سفارشی در صنعت طراحی مد اطلاق می‌گردد) به فرانسه است. امروزه، مالک دیور شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس است و همینطور بخش عطر و ادکلن و لباس بچگانه دیور نیز در آن تلفیق شده است. در قرن بیست و یکم، دیور به استایل رسمی و مینیمالیستی، اما همچنین رمانتیک خود مشهور است و همچنان درحال به چالش کشیدن سبک معمول و مدرن استایل‌ها دنیای مد ادامه می‌دهد.

 برند کریستیان دیور

۱۳. دولچه اند گابانا

دولچه اند گابانا در سال ۱۹۸۵ توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تشکیل شد. تنها در چهارمین مجموعه آنها بود که آنها ریشه ایتالیایی دولچه را پذیرفتند و بازار مد ایتالیا را تحت تأثیر قرار دادند. این برند دیزاینر به بخش‌های لباس بافتنی، لباس زیر و لباس ساحلی تقسیم شده و با افراد مشهوری از جمله مدونا، دورن دورن، بیانسه و ویتنی هوستون همکاری کرده است. امروزه، این خانه مد همچنان به در آغوش گرفتن میراث ایتالیایی خود ادامه می‌دهد و به ویژه از تأثیرات سیسیلی استالیا، طرح‌های پر جنب و جوش و دیزاین‌های گوناگون آن استقبال می‌کند.

برند دولچه اند گابانا

۱۴. فندی

برند فندی در سال ۱۹۲۵ در شهر رم ایتالیا به عنوان برندی لاکچری برای وسایل خزدار و چرم تاسیس شد. این برند خانوادگی پیشرفت کرده و در سال ۱۹۶۵ کارل لاگرافلد تبدیل به مدیر خلاق این برند شد که به راه اندازی خط تولید لباس زنانه آماده به پوشیدن در سال ۱۹۷۷ کمک کرد. فندی در سال ۲۰۰۱ به شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس ملحق شد. این کمپانی در حالی که هنوز از خزهای طبیعی استفاده می‌کند اما در برخی از کلکسیون‌های کت واک اخیر خود به تست کردن خز مصنوعی پرداخته است. فندی که یکی از برندهای دیزاینز برتر ایتالیایی است، به ترکیب استایل‌های غیرمعمول با پارچه‌های نازک جهت داشتن محصولات متنوع که شامل کفش، وسایل چرم، ساعت و چیزهای بیشتر می‌شود، پرداخته است.

برند فندی

۱۵. گیامباتیستا والی

گیامباتیستا والی بعد از کار کردن برای روبرتو کاپوچی در برند فندی و کار به عنوان مدیر خلاق برند امانوئل آنگارو، برندی با نام خودش را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد. این برند دیزاینر تمرکز خود را روی وسایل چرمی، اکسسوری‌هایی مانند کفش، کیف و جواهرات و همچنین لباس‌های آماده به پوشیدن گذاشته است. گیامباتیستا والی که با لباس‌های چین‌دار زنان و طرح‌های گلدار خود شناخته می‌شود، ایده لباس‌های لاکچری را برای نسل جوان، مدرن و جهانی پذیرفته است. این خانه مد حتی در سال ۲۰۱۹ با برند اچ اند ام برای بهبود دسترسی راحت به اوت کوتور همکاری کرد.

برند گیامباتیستا والی

۱۶. جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی برندی با نام خودش را در سال ۱۹۷۵ در شهر میلان تاسیس کرد و کمی بعد خط تولید لباس‌های آماده به پوشیدن لباس‌ها مردانه و زنانه خود را راه اندازی کرد. این برند لاکچری به دلیل انجام تبلیغات غیر معمول آرمانی از لاین محصولات ایمپریو در سال‌های دهه ۱۹۸۰ که شامل تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها می‌شد، به طور چشمگیری رشد کرد. او همچنین برای بیش از ۱۰۰ فیلم که شامل فیلم‌هایی همچون ژیگولوی آمریکایی و تسخیر ناپذیران می‌شود، لباس طراحی کرده است. بدون شک این برند یکی از شیک‌ترین برندهای دیزاینر برای خانم‌ها است و هنوز، مخصوصاً در بخش لباس‌های مناسب برای محل کار، با کت و شلوارها و لباس‌های رسمی خود شناخته می‌شود.

برند جورجیو آرمانی

۱۷. جیوانچی

هوبرت دو جیوانچی برند جیوانچی را در سال ۱۹۵۲ در پاریس تاسیس کرد و شروع به طراحی بلوز و دامن با استفاده از پارچه کتان ساده کرد که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در طول سال‌های دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰، جیوانچی با آدری هپبورن همکاری کرد تا لباس‌های او را طراحی کرده و به نمایش بگذارند که شامل پیراهن مشکی مشهور هپبورن و کلاه لبه‌دار بزرگ در فیلم صبحانه در تیفانی می‌شود. کلیر ویت کلر طراح لباس عروس مگان مرکل، اکنون مدیر خلاق این خانه مد است. امروزه، مالکیت این برند لاکچری در اختیار شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس است که مرزی مبهم میان لباس سنتی و مدرن به وجود آورده است.

برند جیوانچی

۱۸. گوچی

گوچیو گوچی برند گوچی را بعد از تحت تاثیر قرار گرفتن توسط چمدان‌های چرمی که در  هتل ساووی لندن دیده بود، در سال ۱۹۲۱ در فلورانس تاسیس کرد. این برند وسایل چرمی در استایل فلورنتینو تولید کرد. این برند کمی بعد به شهرهای میلان و رم نیز گسترش یافت. گوچی با دو لوگو G در هم پیچیده خود شناخته می‌شود که در آن از خط‌های قرمز و سبز استفاده شده است. تحت نظارت مدیر خلاقی همچون آلساندرو میشل، این خانه مد یکی از برندهای دیزاینر بحث برانگیز در شبکه‌های اجتماعی است که با برندهایی همچون فیات و کمپانی والت دیزنی همکاری کرده است.

برند گوچی

۱۹. هرمس

هرمس در سال ۱۸۳۷ در پاریس شروع به کار کرد، جایی که تیری هرمس میله و بندهای فرفورژه با کیفیت بالا را برای کالسکه‌ها می‌ساخت. تنها کمی بعد در سال‌های دهه ۱۹۲۰ بود که هرمس اکسسوری و کلکسیون لباس را نیز به برند خود اضافه کرده و در طول سال‌های دهه ۱۹۳۰ روسری‌های مربع شکل وکیف‌های سمبلیک را اضافه کرد که بعدها به یاد گریس کلی آنها را کیف کلی نامیدند. امروزه، هرمس یکی از لاکچری‌ترین برندهای دیزاینر زنانه است که با وسایل چرم خود که شامل کیف بیرکین و خط محصولات لباس متداول و آماده به پوشیدن خود می‌شود، شناخته شده است.

برند هرمس

۲۰. ایزابل مارانت

ایزابل مارانت در ابتدا نام تجاری معروف خود را تحت اسم «توین» در سال ۱۹۹۰ پیش از تغییر نام در سال ۱۹۹۴ راه اندازی کرد. این خانه مد فرانسوی با کفش‌های پاشنه بلند غیررسمی و لباس‌های جالب و غیررسمی پاریسیه خود شناخته می‌شود. امروزه، ایزابل مارانت به دلیل کلکسیون‌های مد روز، در عین حال بی دردسر و بوهمیک خود به عنوان یکی از برترین برندهای دیزاینر شناخته می‌شود که پوشیدن لباس‌های این برند از روز تا شب آسان می‌کند.

برند ایزابل مارانت

۲۱. لانوین

هنگامی که از ژان لانوین خواسته شد تا لباس‌هایی که برای دختران خود طراحی کرده بود را برای فرزندان مشتری‌های ثروتمند دوباره طراحی کند، خانه مد لانوین در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد. در طول سال‌های دهه ۱۹۲۰، لانوین با ساختن وسایل دکوری خانه، لباس‌های مردانه، خز، لباس زیر و عطر از جمله عطر «مای سین» برند خود را گسترش داد. امروزه، این برند لوکس شامل مواردی است که از استایل‌های مینیمالیستی پاریسی با طراحی جسورانه و دیزاینی مدرن الهام گرفته شده است، می‌توانید این الهام بخشی را نیز در لباس، کفش و اکسسوری‌ها این برند ببینید.

برند لانوین

۲۲. لووه

لووه در ابتدا در سال ۱۸۴۶ در مادرید توسط صنعتگران چرمی اسپانیایی شکل گرفت که از سنت‌های چرم سازی سنتی خود گذشتند، کمی بعد در سال ۱۸۷۶ بود که انریکه لووه روئسبرگ، صنعتگری آلمانی، به آنها پیوست و الهام بخش آنها برای انتخاب اسم شد. این خانه مد لوکس اسپانیایی بعدها فراتر از کالاهای چرمی خود گسترش یافت و تولید لباس‌های کلاسیک آماده پوشیدن و وسایل دکوری خانه طراحی کرد. لووه که یکی از مشهورترین برندهای دیزاینر برای خانم‌ها است، به دلیل طراحی‌های دست و مدرن خود که از هنر و صنعت معاصر دنیا تاثیر گرفته مشهور است.

برند لووه

۲۳. لویی ویتون

لویی ویتون توسط لویی ویتون مالتیر در سال ۱۸۵۴ در پاریش تاسیس شد که به یکی از با ارزش‌ترین برندهای دیزاینر لوکس در جهان تبدیل شد و در سطح جهانی با مونوگرام LV خود شناخته می‌شود. او کار خود را با ساختن چمدان‌های بزرگی شروع کرد که فضای زیادی برای نگهداری وسیله‌ها داشت. با پایان دوره ویکتوریا، بوم مونوگرام مشهور این خانه مد به همراه الگوهای دارای گل چهار برگ و گل معمولی معرفی شد. در پایان جنگ جهانی اول، این برند به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های کالاهای مسافرتی در آن زمان تبدیل شد. در سال ۱۹۸۷، لویی ویتون با همکاری برندهای موت اِت چاندون و هنسی شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس را تشکیل داد. امروزه، لویی ویتون همچنان نه تنها به خاطر کالاهای چرمی نفیس، به خصوص کیف های دستی، بلکه به دلیل اید‌های پیشرو و موجد مدیر خلاق خود، نیکولاس گسکوئیر، برای طراحی لباس‌های آماده برای پوشیدن تحسین می‌شود.

برند لویی ویتون

۲۴. میسون مارگیلا

میسون مارگیلا توسط مارتین مارگیلا، طراح مد بلژیکی، در سال ۱۹۸۸ در پاریس تاسیس شد. سبک این برند دیزاینر با ظاهری ساختار شکنانه به وجود آمده است که از طراحی‌ها گرفته تا استفاده از مارک‌های سفید سیاه برای نشان دادن نام تجاری خود شوکی برای دنیای مد بود. مارگیلا می‌خواست تمرکز دنیای مد و فشن را از افراد سازنده آنها به لباس‌ها برگردانند، هنگامی که صحبت از مصاحبه‌هایی که انجام می‌داد و قانون بدون عکاسی او می‌شود، این رویکرد را می‌توانیم در گمنام بودن او به خوبی درک کنیم. میسون مارگیلا که یکی از خلاق‌ترین برندهای دیزاینر در دنیای مد و فشن است، هنوز با دیزاین‌های خاص و ساختار شکن اما در عین حال رمانتیک و کلاسیک بسیار پیچیده خود شناخته می‌شود.

برند میسون مارگیلا

۲۵. منصور گاوریل

برند منصور گابریل توسط ریچل منصور و فلوریانا گاوریل در شهر نیویورک در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این برند ابتدا روی کیف‌های دستی طراحی شده در ایتالیا متمرکز بود اما کار خود را در چند سال گذشته به کفش، لباس‌های آماده برای پوشیدن و اکسسوری‌های مردانه گسترش داد. منصور گاوریل برای شخصی سازی کفش و اکسسوری چرمی نرم یا جیر خود، منوگرام طراحی شده با دست ارائه می‌دهد. منصور گاوریل که به طور خاص به دلیل کیف‌های خورجینی مینیمالیستی و صندل‌های خود مورد تحسین قرار می‌گیرد، یکی از برندهای دیزاینر برتر است که اگر لباس‌ها و اکسسوری‌های مینمیالیستی، بدون تزئینات و همیشه به روز مطابق سلیقه شما باشند، می‌توانید از این برند خرید کنید.

برند منصور گاوریل

۲۶. مارک جیکوبز

مارک جیکوبز برند با نام خود را در سال ۱۹۸۴ در شهر نیویورک تاسیس کرد تا صنعت مد را با هنر منحصر به فرد خود که مانند کار دست بود، به تکاپو بیندازد. این خانه مد همیشه در تلاش برای ایجاد آمیزه‌ای زیبا و غیرمنتظره و استایل‌های خارق‌العاده با چیزهای روزمره است، او لباس‌های آماده برای پوشیدن، اکسسوری، عطر و لوازم آرایش را با تمرکز بر انسان دوستی و کارآفرینی اجتماعی ایجاد می‌کند. مارک جیکوبز که یکی از برترین برندهای دیزاینر برای خانم‌ها است، به خاطر طراحی‌های درخشان، بازیگوشی و الهام گرفته از دهه ۱۹۸۰ شناخته می‌شود.

برند جیکوبز

۲۷. مارنی

مارنی در سال ۱۹۹۴ در میلان توسط طراحی سوئیسی به نام کونسوئلو کاستیگلیونی تاسیس و خیلی زود تبدیل به یکی از برترین برندهای دیزاینر ایتالیایی شد که با ترکیب کردن طرح‌ها، رنگ‌ها، مواد و اشکال ابتکاری، از بعد فردیت و خلاقیت مد تجلیل می‌کند. این خانه مد پیشرو و موجد از طریق لباس‌های آماده و اکسسوری‌های خود از استایل‌های شیک و ظریف استقبال می‌کند.

برند مارنی

۲۸. مکس مارا

برند مکس مارا در سال ۱۹۵۱ توسط آشیل ماراموتی تاسیس شد که از نام خانوادگی خود یعنی «مارا» و از نام یک کارکتر شیک محلی «مکس»  برای نام برند خود استفاده کرده است. ماراموتی همان اویل متوجه شد که آینده دنیای مد در تولید انبوه لباس‌های با کیفیتی است که بتوانند در اختیار مصرف کنندگان باشند. این برند دیزاینر ایتالیایی که با کار دست ایتالیایی، دیزاین‌های غنی و پالت‌های رنگ خنثای خود شناخته می‌شود، به طور خاص برای کت همیشه به روز و لباس‌های کلاسیک خود مورد تحسین قرار می‌گیرد.

برند مکس مارا

۲۹. مایکل کورس

مایکل کورس پس از آنکه مدیر مد آنها، داون ملو، از کورس خواست که کار خود را به خریداران برگدورف گودمن نشان دهد، کالکشن زنانه هم اسم خود را در سال ۱۹۸۱ در برگدورف گودمن به نمایش گذاشت. با این حال، تا سال ۱۹۹۳، برند مایکل کورس تعطیل و تجارت او ورشکست شد. پس از چند سال کار با چند برند دیگر، او در سال ۱۹۹۷ مجدداً این برند را راه اندازی کرد. امروزه، مایکل کورس یکی از برترین برندهای دیزاینر آمریکایی است که به دلیل لباس راحتی آماده، کفش، کیف، اکسسوری، لوازم آرایشی و موارد دیگر در طراحی کلاسیک و مدرن شناخته می‌شود.

برند مایکل کورس

۳۰. میو میو

میوچا پرادا برند میو میو را در سال ۱۹۹۳ راه اندازی کرد که از زیر مجموعه‌های برند پرادا است. نام این برند را از مخفف شده نام خانوداگی خود گرفت و دفتر مرکزی آن در پاریس است. میو میو که یکی از جوان‌ترین برندهای دیزاینر برای خانم‌ها است و تمرکز خود را بر روی لباس و اکسسوری‌های آماده گذاشته است و به عنوان برندی پیشرو و موجد با الهام‌های جالب و انقلابی شناخته می‌شود.

برند میو میو

۳۱. موسکینو

فرانکو موسکینو، برند موسکینو را در سال ۱۹۸۳ تاسیس کرد تا یک برند نوآورانه، رنگارنگ و عجیب و غریب را راه اندازی کند که سرگرم کننده باشد و پیامی را به دیگران برساند. این برند غیرمعمول در میلان مستقر است و از چندین برچسب شامل موسیکنو، موسیکنو ارزان و شیک و عشق موسیکنو تشکیل شده است. جرمی اسکات، مدیر خلاق این برند، با استفاده از دیزاین‌های غیرمعمول طعنه آمیز، شعارهای نیش‌دار، رنگ های روشن و الگوهای جسورانه، که اغلب از دنیای فست فودها یا عروسک‌های باربی الهام گرفته شدند، به ارائه طرح‌های عجیب و غریب خود می‌پردازد. موسکینو بدون شک یکی از برندهای دیزاینر منحصر به فرد خیابانی برای خانم‌هایی است که می‌خواهند واقعاً از دیگران متفاوت باشند.

برند موسکینو

۳۲. آف وایت

آف وایت در سال ۲۰۱۲ توسط یک ذهن خلاق آمریکایی، ویرجیل ابلوح ایجاد شد. دی جی، معمار و طراح این برند تجاری لوکس لباس‌های خیابانی را برای تولید کارهای مدرن و با استایل تاسیس کرد که شامل مواردی مانند علامت نقل قول، بست زیپی و فلش‌های چهار طرفه است که صلیب ایجاد می‌کنند. این برند لوکس معاصر از دیزاین‌های شهری و چاپ‌های گرافیتی استقبال کرده و آنها را با ابریشم‌های زیبا و مخمل ترکیب می‌کند. یکی از جالب‌ترین برندهای دیزاینر صنعت مد یعنی آف وایت اینجاست تا به مشتریان خود کمک کند که پذیرای دنیای جدید و امروزی باشند.

برند آف وایت

۳۳. اسکار دلا رنتا

اسکار آریستیدیس رنتا فیالو، متولد دومنیکن، اسکار دلا رنتا را پس از همکاری با بالنسیاگا و الیزابت آردن، در سال ۱۹۶۵ در شهر نیویورک تأسیس کرد. کارهای این برند باکیفیت به دلیل تزئینات نفیس، لاکچری غیررسمی و ظاهری مدرن و زنانه با توجه زیاد به جزئیات مشهور است. اسکار دلا رنتا که به دلیل لباس‌های شب زیبا و لباس عروس‌های خود، که اغلب توسط افراد مشهوری مانند آمال کلونی به نمایش گذاشته می‌شوند، تحسین می‌شود، یکی از برترین برندهی دیزاینر با سبک کلاسیک است که رنگ‌های روشن و طرح‌های جسورانه در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برند اسکار دلا رنتا

۳۴. پرادا

ماریو پرادا برند پرادا را در سال ۱۹۱۳ در میلان به عنوان مغازه چرم لاکچری تاسیس کرد. نوه دختری او، میوچا پردا در سال ۱۹۷۰ به آنها ملحق شد و مدیریت این خانه مد را در سال ۱۹۷۸ در دست گرفت. در سال ۱۹۸۸، پرادا اولین برنامه به نمایش گذاشتن لباس‌های زنانه خود را برگزار کرد و بعدها در سال ۱۹۹۳ خط تولید لباس مردانه را نیز به این برند اضافه کرد. پرادا که یکی از سمبلیک‌ترین برندهای دیزاینر لاکچری است، با خطوط دوخت ظریف، پارچه‌های لاکچری و اکسسوری‌های غیرسنتی خود از جمله کیف‌های شیک و کمربندهای نازک شناخته می‌شود. امروزه پرادا همچنان با استفاده از دیزاین کلاسیک و جالب الهام گرفته شده از هنر و جامعه به شکستن قانون‌ها مد ادامه می‌دهد.

برند پرادا

۳۵. سن لوران

یکی از برجسته‌ترین برندهای دیزاینر تمام دوران‌ها یعنی سن لوران توسط ایو سن لوران و پیر برژ در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد. ایو سن لوران با درست کردن تاکسیدوی ایی-اسموکینگ به طور خاص برای خانم‌ها در سال ۱۹۶۶ و به عنوان اولین برندی که لباس‌های آماده به پوشیدن او در سال ۱۹۶۶ محبوبیت پیدا کرد، کلیشه‌ها را از بین برد. با گذشت سال‌ها سن لوران لباس‌های آماده به پوشیدن خود را به کفش، جواهرات، لوازم آرایش و عطر گسترش داد. این خانه مد با عامل متمایز کننده خود یعنی جذابیت فرانسوی و لوگو سمبلیکی شناخته می‌شود که به انواع اکسسوری‌ها با دیزاین‌های جالب و سمبلیک زینت می‌دهد.

برند سن لوران

۳۶. سالواتوره فراگامو

سالواتوره فراگامو برند خود را در سال ۱۹۲۴ در فلورانس تاسیس کرد تا برای خانم‌ها کفش درست کند. پیش از آن، سالواتوره فراگامو به مدت یک سال در نپال آموزش کفش درست کردن دیده بود و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درس آناتومی خوانده بود تا بفهمد که چرا کفش به پا آسیب می‌زند. در سال ۱۹۳۸، فراگامو کفش لژدار مدل «رنگین کمان» را طراحی کرد، اولین کفش از نوع خود که با استفاده از چوب پنبه و جیر ساخته شده بود، که متعلق به جودی گارلند به افتخار فیلم جادوگر اوز بود. فراگامو همچنین کفش‌های پاشنه بلند پامپ «کیج هیل» و «وارا» را به وجود آورد. امروزه، این برند لاکچری هنور نه تنها با کفش‌های خاص به سبک خود بلکه با لباس‌های زنانه مدرن نیز شناخته می‌شود.

برند سالواتوره فراگامو

۳۷. استلا مک کارتنی

استلا مک کارتنی برند دیزاینر با نام خود را در سال ۲۰۰۱ با تمرکز بر اصول اخلاقی و پایدار ایجاد کرد. این برند به دلیل استفاده نکردن از خز یا چرم به نفع مواد بازیافتی و ارگانیک برای درست کردن لباس‌های وگان و بدون ظلم شناخته می‌شود. استلا مک کارتنی لباس آماده برای پوشیدن زنانه، مردانه و بچگانه و همچنین اکسسوری و عطر ارائه می‌دهد. مک کارتنی که یکی از برندهای دیزاینر برجسته و پایدار است، با طراحی‌های مدرن خود زنانگی، اعتماد به نفس و لباس‌های تنگ می‌پذیرد.

برند استلا مک کارتنی

۳۸. تام فورد

تام فورد برند خود را بعد از کار برای گوچی و سن لوران در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد. او می‌خواست از طریق خط تولید لباس‌های آماده برای پوشیدن، لوازم آرایش، عینک و دیگر اکسسوری‌های خود به دنبال تحت تاثیر قرار دادن مشتری‌های فرهیخته و اهل سفر خود بود. تام فورد لباس سلبریتی‌های بسیاری از جمله بانوی اول میشل اوباما، جنیفر لوپز و دانیل کریگ را در سه فیلم آخر جیمز باند طراحی کرده است. امروزه، این برند به دلیل برش خاص لباس‌های خود با پالت‌های رنگ متنوع و شیک شناخته می‌شود.

برند تام فورد

۳۹. والنتینو

والنتینو گاراوانی برندی با نام خودش را در سال ۱۹۶۰ در شهر رم بنا کرد. در سال‌های دهه ۱۹۶۰، این برند طراح لباس مشتری‌هایی مانند ژاکلین کندی بود و بعدها لباس عروس او را را در سال ۱۹۶۸ طراحی کرد. با مدیریت خلاقانه پیرپائولو پیچیولی، والنتینو همچنان یکی از برترین برندهای دیزاینر با تخصص عالی در زمینه مد ایتالیا است. این خانه مد دیزاینر و لاکچری که آرزوی هر زن مدرنی است، با مدهای کلاسیک ایتالیایی به همراه جزئیات خارق العاده، رنگ‌های رمانتیک، کار دست و پارچه‌های عالی شناخته می‌شود.

برند والنتینو

۴۰. ورساچه

برند ورساچه در ابتدا به عنوان جیانی ورساچه دونا در سال ۱۹۷۸ در میلان راه اندازی شد که نام آن را از جیانی ورساچه، بنیانگذار آن، گرفتند. بعدها پس از مرگ او، خواهر دوناتلا ورساچه در سال ۱۹۹۷ مدیریت خلاق این خانه مد را در دست گرفت و زیبایی زنانه و جسورانه آن را کامل کرد. این خانه مد لاکچری ایتالیایی برای بسیاری از هنرمندان راک اند رول از جمله مایکل جکسون و التون جان لباس‌های خاص طراحی کرد. ورساچه برای لباس‌های خود اخبار ملی را منتشر کرد، از جمله لباس سیاه الیزابت هرلی در سال ۱۹۹۴ و لباس سبز جنیفر لوپز در مراسم جوایز گرمی در سال ۲۰۰۰. برند ورساچه که که با دیزاین‌های فاخر، تزئینات متالیک و طرح‌های هر روز جسورانه‌تر خود شناخته می‌شود، یکی از پرشورترین برندهای دیزاینر برای دنبال کنندگان استایل‌های تلفیقی است.

برند ورساچه

۴۱. وتمنت

برند لاکچری فرانسوی وتمنت در سال ۲۰۱۴ توسط طراحی گرجستانی به نام دمنا گواسالیا تاسیس شد. این برند با الهام از فرهنگ عام مردم و مد امروزی جوانان، تمرکز خود را روی لباس‌هایی گذاشته است که بتوان راحت آنها را پوشید و تحت تاثیر فصل قرار نگیرند، این رویکرد را می‌توان در خط تولید پلیورهای سایز بزرگ، تی‌شرت‌ها و انواع کفش‌های شیک ورزشی این برند دید. وتمنت یکی از برندهای دیزاینر خیابانی باکیفیت است و مدهای شیک-زشت را محبوب می‌کند که هزاران سال به صورت گسترده پذیرفته شدند.

برند وتمنت

۴۲. ویکتوریا بکام

ویکتوریا بکام، خواننده انگلیسی که تبدیل به طراح شد، برند با نام خودش را در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کرد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برندهای دیزاینر در صنعت مد تبدیل شد. تمرکز بکام نه تنها روی دوخت ظریف و ساده دیزاین‌های کلاسیک است که در لباس‌های آماده به پوشیدن او دیده می‌شود بلکه در زمینه کیف‌های دست ساز، کفش و اکسسوری‌های چرم و لاکچری نیز فعالیت دارد. ویکتوریا بکام در سال ۲۰۱۹ قسم خورد که برند او همچنان از خز استفاده نخواهد کرد.

برند ویکتوریا بکام

۴۳. زیمرمن

برند استرالیایی لاکچری زیمرمن در سال ۱۹۹۱ توسط دو خواهر با نام‌های نیکی و سیمون زیمرمن در سیدنی تاسیس شد. این برند رشد و گسترش پیدا کرد تا شامل لباس‌های آماده برای پوشیدن، لباس شنا، لباس بچگانه و اکسسوری شود. زیمرمن که با مدل‌های رمانتیک گشاد و طرح‌های جسورانه گلدار شناخته می‌شود، به یکی از برترین برندهای دیزاینر تبدیل شده که اینفلوئنسر و سلبریتی‌ها عاشق پوشیدن آنها هستند.

برند زیمرمن

بیشتر بخوانید: این برندها همه چیز تولید می‌کنند!

نظر دهید

پاسخ دهید

بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0