با این ۲ روش ابروهای خود را پرپشت کنید

با این 2 روش ابروهای خود را پرپشت کنید

داشتن ابروهای پرپشت آرزوی بسیاری از خانم‌هاست، اما یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر مدت مدیدی است ابروهای خود را اصلاح کرده‌اید، احتمالاً کار زیادی با آن ندارید. خبر خوب این است که شما می‌توانید رشد ابروهای خود را به سرعت افزایش دهید. با کمی صبر، استفاده از محصولات مناسب و کمی تلاش می‌توانید فولیکول‌های مو را تحریک کرده و مجددا رشد ابروهای خود را به سرعت افزایش دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، می‌توانید از بیش از یک روش استفاده کنید.


بخش اول یک شبه ابروهای خود را بپوشانید


۱. محصولی که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید

 برای سرعت بخشیدن به رشد ابروها، باید در هنگام خواب آن را مرطوب کنید. محصولات بسیاری وجود دارد که می‌توانند شما را به این اهداف برسانند که برخی از آنها را احتمالاً در خانه دارید. برخی از گزینه‌های عالی عبارتند از:

  • روغن کرچک: روغن کرچک حاوی پروتئین‌هایی است که رشد ابرو را ترغیب می‌کند، اما ممکن است باعث تحریک پوست شود.
  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: هر یک از این روغن‌ها برای ترغیب رشد و به منظور مرطوب کردن ابروها به کار می‌رود. آن‌ها طبیعی و ارزان هستند.
  • روغن وازلین یا ژله پترولیوم: روغن وازلین به مهر و موم کردن در رطوبت کمک می‌کند. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید و یا ممکن است جوش بزنید، از مصرف روغن وازلین اجتناب کنید.
  • سرم رشد ابرو: سرم‌های رشد ابرو، حاوی ویتامین‌ها و پپتیدها برای ترغیب رشد هستند. این‌ سرم‌ها، بسیار خوب عمل می‌کنند، اما هزینه آن‌ها ممکن است کمی گران باشد.

روغن کرچک - روغن زیتون - وازلین - سرم رشد ابرو

۲. تست پوستی پَچ (patch Test) را برای شناسایی آلرژن‌ها انجام دهید

 قبل از اینکه محصولی را روی ابروهای خود بزنید و با آن بخوابید، توصیه می‌شود این محصول را روی ناحیه کمتری از پوست خود آزمایش کنید. کمی از محصول را در قسمت پشت مچ یا کنار گردن خود قرار دهید. ۴ تا ۶ ساعت صبر کنید. بررسی کنید که آیا قرمزی، سوزش یا خارش روی پوست‌تان مشاهده می‌شود یا خیر. در صورت بروز عوارض، استفاده از این محصول را متوقف کنید.

  • بهتر است هر محصول را یک بار تست کنید تا از سردرگمی خارج شوید
  • سرم رشد ابرو، روغن کرچک و روغن وازلین معمولاً باعث تحریک پوست نسبت به روغن نارگیل می‌شوند، اما ممکن است شما یک واکنش آلرژیک به هر یک از آن‌ها داشته باشید.

استفاده از روغن ضروری روی پوست برای تست حساسیت

۳. قبل از خواب صورت خود را بشویید

هنگام عصر، پوست خود را پاکسازی کنید و به نواحی اطراف ابروهای خود توجه بیشتری کنید. صورت خود را با آب خنک بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد تمیز کننده صورت، کاملا پاک شده است.

  • هرگونه پاک کننده‌های صورت که به طور معمول از آن استفاده می‌کنید، خوب عمل خواهد کرد.
  • فراموش نکنید که پوست خود را چندین بار در هفته، پس از شستن آن لایه‌برداری کنید.

شستن صورت قبل از خواب

۴. محصول را به ابروهای خود بمالید

 اگر از سرم رشدی استفاده می‌کنید، از اپلیکاتور ارائه شده برای اعمال آن در ابروهای خود استفاده کنید. اگر از هر محصول دیگری (مثل: روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن وازلین) استفاده می‌کنید، آن را به اندازه یک سکه در بین انگشتان خود حرکت دهید تا گرم شود، سپس با انگشتان خود را روی ابروها بمالید.

  • ماساژ به تحریک رشد مو کمک می‌کند، بنابراین ۱ یا ۲ دقیقه از وقت خود را صرف ماساژ دادن محصول کنید.
  • اگر نمی‌خواهید از دستان خود استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از یک گوش پاک‌کن استفاده کنید.
  • از برخورد محصول با چشمانتان اجتناب کنید. در صورت بروز این اتفاق، آن را با آب شستشو دهید.

زدن روغن ضروری روی ابرو با گوش پاک کن

۵. دوباره صورت خود را در صبح بشویید

 وقتی از خواب بیدار شدید، صورت خود را کاملاً تمیز کنید. حتماً محصول را از روی ابروهای خود به دقت پاک کنید. ابروها و بقیه صورت را با آب خنک بشویید.

شستن صورت در صبح


بخش دوم تحریک رشد ابرو


۱. حداقل به مدت ۱۲ هفته، تمیز کردن ابروها را متوقف کنید

ممکن است یک سال طول بکشد تا ابروهای شما کاملاً رشد کنند. چند ماه اول سخت‌ترین قسمت است. متعهد شوید که به مدت ۱۲ هفته، ابروهای خود را رها کنید. در این مدت از چیدن، وکس کردن، بند انداختن  ابروهای خود دوری کنید.

  • در هنگام رشد، از مداد و یا پودر ابرو برای پر کردن آن‌ها استفاده کنید.
  • از کرم فاندیشن، برای پوشاندن موهای اطراف ابرو استفاده کنید.

برداشتن ابرو با موچین ممنوع

۲. روزانه ابروهای خود را با یک برس یا قلم ابرو شانه کنید

 شانه کردن ابروها، به تحریک رشد مو کمک می‌کند. یک برس ابرو (Spoolie) را از فروشگاه لوازم آرایشی-بهداشتی خریداری و از آن استفاده کنید. روزانه ابروهای خود را با برس ابرو به آرامی شانه کنید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند که در صورت نامنظم بودن ابروهای‌تان، آن را مدیریت کنید.

شانه زدن ابرو با فرچه ریمل

۳. هفته‌ای ۳ بار ابروهای خود را لایه‌برداری کنید

لایه برداری کردن ناحیه ابرو نیز باعث تحریک فولیکول‌ها و رشد آن می‌شود. یک اسکراب صورت خریداری و یا خودتان آن را درست کنید. پس از پاکسازی کردن، اسکراب مورد نظر خود را روی ابروها و پوست اطراف آن‌ها بمالید.

  • اسکراب را به صورت دایره‌ای روی ابروها و پوست اطراف آن حرکت دهید. سپس آن را کاملاً بشویید.
  • اطمینان حاصل کنید که اسکراب کاملاً از ابروهای شما پاک شده است.

 لایه‌برداری کردن ابرو

۴. غذاهایی بخورید که رشد مو را ترغیب می‌کند

غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های  A، E و اسید لاکتیک هستند همه برای رشد مو مفید هستند. سعی کنید غذاهای بیشتری را که حاوی این ویتامین‌ها و اسیدها هستند را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  • ماهی سالمون، گردو، جوانه بروکسل، اسفناج و کلم همگی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
  • هویج، سیب زمینی شیرین، کلم و اسفناج سرشار از ویتامین A هستند.
  • بادام، آووکادو، گوجه فرنگی، زیتون و کلم بروکلی همگی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E هستند.

ماهی

۵. غذاهای سرشار از بیوتین بخورید

 ویتامین B که بیوتین نامیده می‌شود برای کمک به رشد موهای شما بسیار عالی است. غذاهای پر از بیوتین بخورید و یا افزودن مکمل‌های بیوتین به رژیم غذایی را در نظر بگیرید. بزرگسالان باید سعی کنند ۲۵ الی ۳۰ میکروگرم بیوتین در روز مصرف کنند. برخی غذاهای سرشار از بیوتین شامل موارد زیر هستند:

  • تخم مرغ – ۸ میکروگرم در هر تخم‌مرغ
  • ماست – ۴ میکروگرم در هر فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر)
  • ماهی سالمون – ۴ الی ۵ میکروگرم در هر ۴ اونس (۱۱۰ گرم)
  • بادام = ۱۴ میکروگرم در هر ۰.۲۵ فنجان (۵۹ میلی‌لیتر)

ماست - تخم مرغ - ماست - بادام

۶. روزانه برای بهبود گردش خون ورزش کنید

ورزش روزانه باعث پمپاژ خون می‌شود و گردش خون در بدن شما را افزایش می‌دهد که می‌تواند به رشد سریع موهای شما کمک کند. ورزش روزانه همچنین می‌تواند به توزیع روغن طبیعی موهای شما کمک کند، که می‌تواند موها را سالم‌تر کرده و رشد جدید مو را ترغیب کند.

ورزش کردن

۷. استرس خود را مدیریت کنید

 استرس، می‌تواند باعث ایجاد انواع عوارض جانبی در بدن شما از جمله: کند شدن رشد مو شود. اگر تحت فشارهای زیادی قرار دارید، برای امتحان کردن و کاهش آن قدم‌هایی را بردارید. اگر سطح استرس شما شدید است، مشاوره با یک درمانگر را در نظر بگیرید. برخی از روش‌های مدیریت استرس عبارتند از:

  • مدیتیشن
  • یوگا
  • ماساژ
  • یادداشت برداری روزانه
  • صحبت کردن با یک دوست
  • پیاده‌روی کردن

یوگا - یادداشت برداری - صحبت کردن با دیگران

۸. به پزشک مراجعه کنید

 اختلالات هورمونی، آلرژی و دیگر عوامل می‌تواند منجر به کند شدن رشد مو یا حتی ریزش مو شود. علاوه بر این، برخی داروهای خاص می‌توانند منجر به عوارض جانبی مو شوند. اگر این شرایط را دارید به یک پزشک مراجعه کنید.

صحبت کردن با پزشک

بیشتر بخوانید: چگونه مژه های بلند،ضخیم و زیبا داشته باشید؟

نظر دهید

پاسخ دهید

بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0